ADMINISTRACJA DYPLOMATYCZNO-KONSULARNA

Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Młodzieżowego

 

 

Język wykładowy: Polski

 

Grupy wiekowe: 14-15, 16-17, 18-19 (I-IV/V klasa szkoły średniej).

W przypadku szkoły branżowej grupy wiekowe jw.

 

Czas trwania Studiów Młodzieżowych: 2 lata

(możliwość wcześniejszej rezygnacji oraz kontynuacji na innej specjalności lub kierunku)

Opłata miesięczna (10 rat):
110zł (program podstawowy – Internet / Asynchronicznie)
190zł (program rozszerzony – Internet / Asynchronicznie)
190zł (program podstawowy – Sala Wykładowa)
280zł (program hybrydowy – 50% Sala Wykładowa + 50% Internet)
370zł (program rozszerzony – Sala Wykładowa)

Forma udziału w Studiach Młodzieżowych

Niestacjonarnie (w sali wykładowej | zajęcia na aulach uniwersytetów i politechnik)

Niestacjonarnie (przez Internet | zajęcia prowadzone są przez naszą platformę Wirtualnego Dziekanatu)

Niestacjonarnie (hybrydowo | 50% w sali wykładowej oraz 50% przez Internet)

Niestacjonarnie (asynchronicznie | nauka w dowolnym czasie miejscu i czasie)

Uwaga! Studia stacjonarne to studia od poniedziałku do piątku. Uniwersytet Młodzieżowy nie prowadzi studiów stacjonarnych. Wykłady tylko w weekendy!

Program Studiów

Podstawowy4 godziny | jedna sobota w miesiącu

Rozszerzony8 godzin | 8 godzin w ciągu jednej soboty lub po 4 godziny w dwie soboty w miesiącu – w zależności od wybranego kierunku

Hybrydowy8 godzin | dwie soboty w miesiącu – 4 godziny na sali wykładowej oraz 4 godziny przez Internet

Dodatkowo każdy student niezależnie od wybranego programu studiów może bezpłatnie brać udział we wszystkich organizowanych przez Uniwersytet Młodzieżowy wykładach fakultatywnych oraz wydarzeniach – w tym wizytach studyjnych.

Czesne za Studia Młodzieżowe

Nauka w Uniwersytecie Młodzieżowym jest odpłatna. Wysokość czesnego jest uzależniona od formy udziału w zajęciach oraz programu.

Opłat za czesne można dokonywać:

jednorazowo (10% rabatu)

semestralnie (5% rabatu)

10 ratach miesięcznych

Dokładne wysokości opłat dla każdego miastakierunku oraz formy zajęć można znaleźć w Tabelach Opłat.

Administracja Dyplomatyczno-Konsularna to kierunek skupiający się na zagadnieniach związanych z międzynarodowymi stosunkami politycznymi, prawem międzynarodowym, negocjacjami międzynarodowymi oraz dyplomacją publiczną. Studenci zdobywają nie tylko teoretyczną wiedzę na temat funkcjonowania systemu dyplomatycznego i konsularnego, ale także praktyczne umiejętności. Poprzez analizę studiów przypadków oraz symulacje dyplomatyczne, studenci uczą się prowadzić negocjacje międzynarodowe, reprezentować interesy kraju za granicą, rozwiązywać konflikty dyplomatyczne oraz udzielać pomocy konsularnej obywatelom. Kierunek ten to świetny start dla młodych osób zainteresowanych pracą w służbie zagranicznej, organizacjach międzynarodowych, instytucjach publicznych, a także w biznesie międzynarodowym i sektorze organizacji pozarządowych.

DZIEKAN WYDZIAŁU PRAWA I ADMINISTRACJI

adw. dr Katarzyna Ciulkin-Sarnocińska

Jest wpisana na listę adwokatów Izby Adwokackiej w Białymstoku, a także działa w Komisji Okręgowej Rady Adwokackiej w Białymstoku ds. Kontaktów z Mediami i Promocji. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe jako adwokat prowadzący własną Kancelarię Adwokacką. Przez 4 lata prowadziła szkolenia dla aplikantów adwokackich przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie.

Ponadto prowadzi sprofilowane szkolenia dla podmiotów prywatnych bądź państwowych w zależności od aktualnego zapotrzebowania rynku. Jest mediatorem specjalizującym się w mediacji z prawa gospodarczego, cywilnego i rodzinnego. Należy do Centrum Mediacyjnego przy Naczelnej Radzie Adwokackiej. Została wpisana na listę stałych mediatorów sądowych przy Sądzie Okręgowym w Białymstoku. Zdobywała doświadczenie zawodowe pracując w Sądzie Rejonowym w Białymstoku, a następnie odbywając aplikację adwokacką w renomowanej Kancelarii Adwokackiej w Białymstoku.

Ukończyła studia doktoranckie i obroniła pracę doktorską na Wydziale Prawa Uniwersytetu w Białymstoku. Jest absolwentką Prawa na Wydziale Prawa na Uniwersytecie w Białymstoku oraz stypendystką programu Erasmus na Wydziale Prawa Uniwersytetu w Mariborze (Univerza v Mariboru). Ukończyła także szkolenie w ramach Uniwersytetu Michigan (University of Michigan) The Summer School of Comparative EU – US Law Program approved by the American Bar Association.

Brała także udział w programie badawczym Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury w Krakowie, który był poświęcony analizie prawomocnie zakończonych lub umorzonych postępowań upadłościowych oraz spraw, w których oddalono wnioski o ogłoszenie upadłości, gdzie później orzeczono zakaz prowadzenia działalności gospodarczej, w obszarze właściwości Sądu Okręgowego w Białymstoku.

PONAD
0
Kierunków Studiów
PONAD
0
Studentów i Absolwentów
CAŁE
0%
ZAANGAŻOWANIA
PONAD
0
WYKŁADOWCÓW AKADEMICKICH

ZAJĘCIA NIE KOLIDUJĄ ZE SZKOŁĄ

Zajęcia na Uniwersytecie Młodzieżowym mają charakter zajęć pozalekcyjnych i są zaplanowane w taki sposób, aby nie kolidowały ze standardową nauką w szkole. Są prowadzone w jedną lub dwie soboty w miesiącu (w zależności od wybranej ścieżki studiów) w salach wykładowych (12 miast w Polsce), hybrydowo oraz przez Internet (online i asynchronicznie).

WYBITNI WYKŁADOWCY

Uniwersytet Młodzieżowy jest pionierem w obszarze edukacji na poziomie akademickim skierowanej do młodzieży. Jesteśmy ośrodkiem interdyscyplinarnym, który skupia wybitne grono wykładowców akademickich – z polskich i zagranicznych uczelni, uznane autorytety i praktyków w swoich dziedzinach.

WERYFIKACJA WIEDZY

Uniwersytecie Młodzieżowym nie stosujemy weryfikacji wiedzy w tradycyjnych formach tj. klasówek, testów czy egzaminów ustnych, tak jak ma to miejsce w szkołach powszechnych. W Uniwersytecie Młodzieżowym wiedza weryfikowana jest na podstawie aktywności podczas zajęć oraz obserwacji i oceny umiejętności praktycznych studenta.

WYKŁADY FAKULTATYWNE I WYDARZENIA

Każdy student niezależnie od wybranego programu studiów może bezpłatnie brać udział we wszystkich organizowanych przez Uniwersytet Młodzieżowy wykładach fakultatywnych oraz wydarzeniach – w tym wizytach studyjnych.

Wykłady oraz wydarzenia organizowane są zarówno stacjonarnie, jak i online.

DYPLOM I CERTYFIKAT

Wszyscy studenci Uniwersytetu Młodzieżowego po ukończeniu minimum roku studiów otrzymują dyplom ukończenia wraz z suplementem do dyplomu zawierającym wykaz przedmiotów oraz osób prowadzących zajęcia. W przypadku udziału w zajęciach tylko przez jeden semestr student otrzymuje certyfikat potwierdzający udział w zajęciach.

Program Ramowy

dla kierunku: Administracja Dyplomatyczno-Konsularna

W programie ramowym studiów znajdziesz informacje o tym, na jakie zajęcia będziesz uczęszczać, studiując na tym kierunku.

  • Wstęp do Stosunków Międzynarodowych
  • Teoria Dyplomacji
  • Historia Dyplomacji
  • Prawo Międzynarodowe
  • Organizacje Międzynarodowe
  • Międzynarodowy Ruch Osobowy
  • Polityka Zagraniczna
  • Procesy Integracji Międzynarodowej
  • Konflikty Międzynarodowe i Metody Ich Rozwiązywania
  • Protokół Dyplomatyczny
  • Negocjacje Międzynarodowe
  • Zarządzanie Kryzysowe w Stosunkach Międzynarodowych
  • Bezpieczeństwo Międzynarodowe
  • Etyka w Dyplomacji
  • Kultura i Komunikacja Międzykulturowa
  • Bezpieczeństwo Informacyjne w Dyplomacji
  • Polityka Migracyjna
  • Zarządzanie Kryzysami Humanitarnymi
  • Zarządzanie Energią w Kontekście Międzynarodowym
  • Komunikacja Dyplomatyczna
  • Ochrona Praw Człowieka w Dyplomacji
  • Mediacje Międzynarodowe
  • Polityka Handlowa
  • Dyplomacja Gospodarcza
  • Dyplomacja Publiczna w Dobie Mediów Społecznościowych
  • Dyplomacja Kulturalna
  • Dyplomacja Cyfrowa
  • Dyplomacja Środowiskowa
  • Dyplomacja Publiczna
  • Dyplomacja Naukowa i Technologiczna
Płatność Miesięczna
Płatność Semestralna (5% rabatu)
Płatność Roczna (10% rabatu)

W SALI WYKŁADOWEJ

Poziom Podstawowy
190
  • 4 h zajęć na sali wykładowej w miesiącu

PRZEZ INTERNET / ASYNCHRONICZNIE

Poziom Podstawowy
110
  • 4 h zajęć przez Internet w miesiącu

HYBRYDOWY

-
280
  • 8 h zajęć - 4 h zajęć na sali wykładowej oraz 4 h zajęć przez Internet

W SALI WYKŁADOWEJ

Poziom Rozszerzony
370
  • 8 h zajęć na sali wykładowej w miesiącu

PRZEZ INTERNET / ASYNCHRONICZNIE

Poziom Rozszerzony
190
  • 8 h zajęć przez Internet w miesiącu

W SALI WYKŁADOWEJ

Poziom Podstawowy
902
  • 4 h zajęć na sali wykładowej w miesiącu

PRZEZ INTERNET / ASYNCHRONICZNIE

Poziom Podstawowy
522
  • 4 h zajęć przez Internet w miesiącu

HYBRYDOWY

-
1330
  • 8 h zajęć - 4 h zajęć na sali wykładowej oraz 4 h zajęć przez Internet

W SALI WYKŁADOWEJ

Poziom Rozszerzony
1757
  • 8 h zajęć na sali wykładowej w miesiącu

PRZEZ INTERNET / ASYNCHRONICZNIE

Poziom Rozszerzony
902
  • 8 h zajęć przez Internet w miesiącu

W SALI WYKŁADOWEJ

Poziom Podstawowy
1710
  • 4 h zajęć na sali wykładowej w miesiącu

PRZEZ INTERNET / ASYNCHRONICZNIE

Poziom Podstawowy
990
  • 4 h  zajęć przez Internet w miesiącu

HYBRYDOWY

-
2520
  • 8 h zajęć - 4 h zajęć na sali wykładowej oraz 4 h zajęć przez Internet

W SALI WYKŁADOWEJ

Poziom Rozszerzony
3330
  • 8 h zajęć na sali wykładowej w miesiącu

PRZEZ INTERNET / ASYNCHRONICZNIE

Poziom Rozszerzony
1710
  • 8 h zajęć przez Internet w miesiącu

Centralne Biuro Rekrutacji

rekrutacja@uniwersytetmlodziezowy.edu.pl
731 980 090

Godziny otwarcia
Poniedziałek – Piątek | 8:00 – 16:00

Masz pytania?

Jeśli masz jakieś dodatkowe pytania zajrzyj do sekcji najczęściej zadawanych pytań.

Jeśli nie odnajdziesz odpowiedzi na swoje pytania, skontaktuj się (mailowo lub telefonicznie) z naszym Centralnym Biurem Rekrutacji, gdzie nasi pracownicy z przyjemnością Ci pomogą i odpowiedzą na wszystkie pytania. 

PROCES REKRUTACJI - KROK PO KROKU

1. REJESTRACJA ON-LINE

Zarejestruj się w naszym Portalu Rekrutacyjnym. Cały proces odbywa się przez Internet i zajmuje około 5 minut. 

Podczas tworzenia konta należy podać imię, nazwisko, adres e-mail i numer telefonu studenta oraz stworzyć swoje unikatowe hasło, za pomocą którego student będzie logował się do Portalu

Następnie po zalogowaniu należy wybrać rubrykę ROZPOCZNIJ REKRUTACJĘ i wypełnić wszystkie obowiązkowe dane. Po uzupełnieniu danych po lewej stronie pojawi się rubryka REKRUTACJA, w której można wybrać docelową grupę wiekową, kierunek, formę i rodzaj studiów oraz miasto (w przypadku studiów przez Internet należy wybrać dowolne miejsce rekrutacji — najlepiej miasto najbliżej miejsca zamieszkania), a następnie jako formę studiów: Internet (podstawowy lub rozszerzony).

2. OPŁATA REKRUTACYJNA ORAZ UMOWA O ŚWIADCZENIE NAUKI

Dokonaj Opłaty Rekrutacyjnej (50 zł) w terminie 2 dni roboczych. Opłaty możesz dokonać na dwa sposoby: korzystając z naszego Systemu Płatności Elektronicznej lub przelewem na Indywidualne Konto Bankowe (numer IKB odnajdziesz w zakładce WYMAGANE DOKUMENTY w Portalu Rekrutacyjnym). 

Następnie w tej samej zakładce znajdziesz Umowę o Świadczenie Nauki. Umowę tą należy pobrać, uzupełnić, zeskanować (lub zrobić jej zdjęcie) i wgrać do Portalu Rekrutacyjnego. Opłata jest jednorazowa i bezzwrotna. Pamiętaj, że w przypadku braku płatności, Twoje zgłoszenie będzie anulowane.

3. WPIS NA LISTĘ STUDENTÓW

Z chwilą zarejestrowania się i wniesienia Opłaty Rekrutacyjnej oraz przesłania do Portalu Rekrutacyjnego uzupełnionej Umowy o Świadczenie Nauki, zapisaliśmy Cię w systemie na listę studentów. Gratulujemy! 

Po otrzymaniu i zweryfikowaniu przez nas Opłaty Rekrutacyjnej oraz Umowy o Świadczenie Nauki status aplikacji powinien zmienić się na ZAAKCEPTOWANY. Jeśli nie otrzymamy wymaganych dokumentów w ciągu 2 dni roboczych status zostanie zmieniony na NIEPRZYJĘTY

W przypadku braku miejsc na dany kierunek zostanie także utworzona lista rezerwowa kandydatów.

4. OPŁATA CZESNEGO

Ostatnim krokiem rekrutacji jest opłacenie czesnego. Opłaty możesz dokonać na dwa sposoby: korzystając z naszego Systemu Płatności Elektronicznej lub przelewem na Indywidualne Konto Bankowe (numer IKB odnajdziesz w zakładce WYMAGANE DOKUMENTY w Portalu Rekrutacyjnym).

Osoby, którzy dokonywali rejestracji po 1 lipca 2024 roku powinni uiścić opłatę za studia w terminie 14 dni licząc od dnia doręczenia decyzji. 

Osoby dokonujące aplikacji na studia po 5 września 2024 roku dokonują wpłaty w terminie 14 dni od otrzymania decyzji o przyjęciu (nie później jednak niż do dnia zajęć). 

Szczegółowe informacje odnośnie czesnego można odnaleźć na stronie Opłaty za Studia.

5. INFORMATOR DLA STUDENTÓW I ROKU ORAZ STREFA STUDENTA

Osobom które już rozpoczęły proces rekrutacji oraz tym, którzy otrzymali status studenta polecamy zapoznanie się z Informatorem dla Studentów oraz Strefą Studenta. W tych miejscach znajdziesz najważniejsze informacje odnośnie studiów oraz wszystkie potrzebne linki oraz adresy. 

W tych miejscach umieściliśmy również najważniejsze pytania oraz odpowiedzi do nich, które mogą pojawić się podczas Twojej przygody na Uniwersytecie Młodzieżowym. Jeśli nie odnajdziesz odpowiedzi na swoje pytania, będziesz mógł/mogła znaleźć tam kontakt do odpowiednich działów Uniwersytetu, gdzie nasi pracownicy z przyjemnością Ci pomogą.

Aplikuj do Uniwersytetu Młodzieżowego!

Rekrutacja uzupełniająca trwa!

Pomagamy młodzieży rozwijać zainteresowania i osiągać sukces w przyszłej karierze. Dołącz do nas i zostań rozchwytywanym ekspertem w swojej dziedzinie!