NOWE MEDIA I ŚWIAT INFLUENCERÓW

Wydział Mediów Kreatywnych Uniwersytetu Młodzieżowego

 

 

Język wykładowy: Polski

 

Grupy wiekowe: 14-15, 16-17, 18-19 (I-IV/V klasa szkoły średniej).

W przypadku szkoły branżowej grupy wiekowe jw.

 

Czas trwania Studiów Młodzieżowych: 2 lata

(możliwość wcześniejszej rezygnacji oraz kontynuacji na innej specjalności lub kierunku)

Opłata miesięczna (10 rat):
110zł (program podstawowy – Internet / Asynchronicznie)
190zł (program rozszerzony – Internet / Asynchronicznie)
190zł (program podstawowy – Sala Wykładowa)
280zł (program hybrydowy – 50% Sala Wykładowa + 50% Internet)
370zł (program rozszerzony – Sala Wykładowa)

Forma udziału w Studiach Młodzieżowych

Niestacjonarniew sali wykładowej | zajęcia na aulach uniwersytetów i politechnik

Niestacjonarnie przez Internet | zajęcia prowadzone są przez naszą platformę Wirtualnego Dziekanatu

Niestacjonarniehybrydowo | 50% w sali wykładowej oraz 50% przez Internet

Niestacjonarnieasynchronicznie | nauka w dowolnym czasie miejscu i czasie

Uwaga! Studia stacjonarne to studia od poniedziałku do piątku. Uniwersytet Młodzieżowy nie prowadzi studiów stacjonarnych. Wykłady tylko w weekendy!

Program Studiów

Podstawowy4 godziny | jedna sobota w miesiącu

Rozszerzony8 godzin | 8 godzin w ciągu jednej soboty lub po 4 godziny w dwie soboty w miesiącu – w zależności od wybranego kierunku

Hybrydowy8 godzin | dwie soboty w miesiącu – 4 godziny na sali wykładowej oraz 4 godziny przez Internet

Dodatkowo każdy student niezależnie od wybranego programu studiów może bezpłatnie brać udział we wszystkich organizowanych przez Uniwersytet Młodzieżowy wykładach fakultatywnych oraz wydarzeniach – w tym wizytach studyjnych.

Czesne za Studia Młodzieżowe

Nauka w Uniwersytecie Młodzieżowym jest odpłatna. Wysokość czesnego jest uzależniona od formy udziału w zajęciach oraz programu.

Opłat za czesne można dokonywać:

jednorazowo (10% rabatu)

semestralnie (5% rabatu)

10 ratach miesięcznych

Dokładne wysokości opłat dla każdego miastakierunku oraz formy zajęć można znaleźć w Tabelach Opłat.

Jakie treści zdobywają największą popularność? W jaki sposób media społecznościowe zmieniają krajobraz medialny i konkurują z tradycyjnymi formatami jak prasa, telewizja czy radio? Czy każdy może zostać influencerem? Te i inne pytania eksploruje nasz nowatorski kierunek Nowe Media i Świat Influencerów.

To unikalne połączenie teorii i praktyki, które pozwoli zrozumieć fenomen nowych mediów. Podczas zajęć spojrzysz na media społecznościowe oczami zarówno twórców treści, jak i badaczy medioznawców, analizując wpływ platform takich jak TikTok, Instagram czy YouTube na współczesną kulturę i komunikację. Nauczysz się, jak skutecznie tworzyć angażujące treści, rozwijać strategie budowania zasięgów oraz rozumieć mechanizmy rządzące światem influencerów.

Kierunek jest idealny dla przyszłych twórców, analityków mediów, marketerów oraz każdego, kto chce zrozumieć i kształtować współczesny świat komunikacji w erze cyfrowej. Przygotuj się na praktyczne warsztaty, krytyczną analizę i zdobycie umiejętności, które pozwolą Ci odnaleźć się w dynamicznym świecie nowych mediów!

DZIEKAN WYDZIAŁU MEDIÓW KREATYWNYCH

dr Szymon Makuch

Medioznawca, literaturoznawca, redaktor; studiował filologię polską oraz administrację na Uniwersytecie Wrocławskim, gdzie również ukończył studia doktoranckie, w swojej karierze akademickiej wykładał na Uniwersytecie Dolnośląskim DSW, Wyższych Szkołach Bankowych we Wrocławiu i Poznaniu, aktualnie pracuje na Wyższej Szkole Kształcenia Zawodowego.

Wiceprezes Stowarzyszenia Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”, współzałożyciel studia Astrolabe Stories oraz Stowarzyszenia Badania i Rozwoju Gier GameUP, redaktor naukowych publikacji prawniczych wydawnictwa Wolters Kluwer Polska, badacz popkultury i nowych mediów, aktualnie pracuje jako adiunkt w Instytucie Nauk o Informacji i Mediów Uniwersytetu Wrocławskiego.

 

 

PONAD
0
Kierunków Studiów
PONAD
0
Studentów i Absolwentów
CAŁE
0%
ZAANGAŻOWANIA
PONAD
0
WYKŁADOWCÓW AKADEMICKICH

ZAJĘCIA NIE KOLIDUJĄ ZE SZKOŁĄ

Zajęcia na Uniwersytecie Młodzieżowym mają charakter zajęć pozalekcyjnych i są zaplanowane w taki sposób, aby nie kolidowały ze standardową nauką w szkole. Są prowadzone w jedną lub dwie soboty w miesiącu (w zależności od wybranej ścieżki studiów) w salach wykładowych (12 miast w Polsce), hybrydowo oraz przez Internet (online i asynchronicznie).

WYBITNI WYKŁADOWCY

Uniwersytet Młodzieżowy jest pionierem w obszarze edukacji na poziomie akademickim skierowanej do młodzieży. Jesteśmy ośrodkiem interdyscyplinarnym, który skupia wybitne grono wykładowców akademickich – z polskich i zagranicznych uczelni, uznane autorytety i praktyków w swoich dziedzinach.

WERYFIKACJA WIEDZY

Uniwersytecie Młodzieżowym nie stosujemy weryfikacji wiedzy w tradycyjnych formach tj. klasówek, testów czy egzaminów ustnych, tak jak ma to miejsce w szkołach powszechnych. W Uniwersytecie Młodzieżowym wiedza weryfikowana jest na podstawie aktywności podczas zajęć oraz obserwacji i oceny umiejętności praktycznych studenta.

WYKŁADY FAKULTATYWNE I WYDARZENIA

Każdy student niezależnie od wybranego programu studiów może bezpłatnie brać udział we wszystkich organizowanych przez Uniwersytet Młodzieżowy wykładach fakultatywnych oraz wydarzeniach – w tym wizytach studyjnych.

Wykłady oraz wydarzenia organizowane są zarówno stacjonarnie, jak i online.

DYPLOM I CERTYFIKAT

Wszyscy studenci Uniwersytetu Młodzieżowego po ukończeniu minimum roku studiów otrzymują dyplom ukończenia wraz z suplementem do dyplomu zawierającym wykaz przedmiotów oraz osób prowadzących zajęcia. W przypadku udziału w zajęciach tylko przez jeden semestr student otrzymuje certyfikat potwierdzający udział w zajęciach.

Program Ramowy

dla kierunku: Nowe Media i Świat Influencerów

W programie ramowym studiów znajdziesz informacje o tym, na jakie zajęcia będziesz uczęszczać, studiując na tym kierunku.

  • Wprowadzenie do Nowych Mediów
  • Platformy społecznościowe – charakterystyka i różnice
  • Historia mediów społecznościowych
  • Współcześni influencerzy i ich charakterystyka
  • Algorytmy mediów społecznościowych
  • Warsztat twórczego pisania
  • Warsztat obróbki wideo
  • Techniczne aspekty produkcji materiałów audio i wideo
  • Prawne aspekty produkcji i projektowania
  • Współczesny rynek social mediów
  • Blogosfera w teorii i praktyce
  • Edycja i korekta tekstów
  • Podstawy public relations w sieci
  • Monetyzacja działalności w mediach społecznościowych
  • Praca z agencjami i partnerami
  • Budowanie społeczności online
  • Kryzysy wizerunkowe i zarządzanie nimi
  • Prawo w nowych mediach
  • Kultura cancel culture i jej wpływ na influencerów
  • TikTok - analiza platformy i zasady działania
  • Trendy w mediach społecznościowych
  • YouTube - analiza platformy i zasady działania
  • Zarządzanie czasem i efektywność pracy online
  • Wykorzystanie sztucznej inteligencji w tworzeniu treści
  • Rynek streamingu
  • Edycja wideo w aplikacjach mobilnych
  • Tworzenie własnej strony internetowej/bloga
  • Networking i rozwój relacji branżowych
  • Mikroinfluencerzy – potencjał lokalnych działań
  • Prezentacja projektów końcowych
Płatność Miesięczna
Płatność Semestralna (5% rabatu)
Płatność Roczna (10% rabatu)

W SALI WYKŁADOWEJ

Poziom Podstawowy
190
  • 4 h zajęć na sali wykładowej w miesiącu

PRZEZ INTERNET / ASYNCHRONICZNIE

Poziom Podstawowy
110
  • 4 h zajęć przez Internet w miesiącu

HYBRYDOWY

-
280
  • 8 h zajęć - 4 h zajęć na sali wykładowej oraz 4 h zajęć przez Internet

W SALI WYKŁADOWEJ

Poziom Rozszerzony
370
  • 8 h zajęć na sali wykładowej w miesiącu

PRZEZ INTERNET / ASYNCHRONICZNIE

Poziom Rozszerzony
190
  • 8 h zajęć przez Internet w miesiącu

W SALI WYKŁADOWEJ

Poziom Podstawowy
902
  • 4 h zajęć na sali wykładowej w miesiącu

PRZEZ INTERNET / ASYNCHRONICZNIE

Poziom Podstawowy
522
  • 4 h zajęć przez Internet w miesiącu

HYBRYDOWY

-
1330
  • 8 h zajęć - 4 h zajęć na sali wykładowej oraz 4 h zajęć przez Internet

W SALI WYKŁADOWEJ

Poziom Rozszerzony
1757
  • 8 h zajęć na sali wykładowej w miesiącu

PRZEZ INTERNET / ASYNCHRONICZNIE

Poziom Rozszerzony
902
  • 8 h zajęć przez Internet w miesiącu

W SALI WYKŁADOWEJ

Poziom Podstawowy
1710
  • 4 h zajęć na sali wykładowej w miesiącu

PRZEZ INTERNET / ASYNCHRONICZNIE

Poziom Podstawowy
990
  • 4 h  zajęć przez Internet w miesiącu

HYBRYDOWY

-
2520
  • 8 h zajęć - 4 h zajęć na sali wykładowej oraz 4 h zajęć przez Internet

W SALI WYKŁADOWEJ

Poziom Rozszerzony
3330
  • 8 h zajęć na sali wykładowej w miesiącu

PRZEZ INTERNET / ASYNCHRONICZNIE

Poziom Rozszerzony
1710
  • 8 h zajęć przez Internet w miesiącu

Centralne Biuro Rekrutacji

rekrutacja@uniwersytetmlodziezowy.edu.pl
731 980 090

Godziny otwarcia
Poniedziałek – Piątek | 8:00 – 16:00

Masz pytania?

Jeśli masz jakieś dodatkowe pytania zajrzyj do sekcji najczęściej zadawanych pytań.

Jeśli nie odnajdziesz odpowiedzi na swoje pytania, skontaktuj się (mailowo lub telefonicznie) z naszym Centralnym Biurem Rekrutacji, gdzie nasi pracownicy z przyjemnością Ci pomogą i odpowiedzą na wszystkie pytania. 

PROCES REKRUTACJI - KROK PO KROKU

1. REJESTRACJA ON-LINE

Zarejestruj się w naszym Portalu Rekrutacyjnym – zajmie to tylko 5 minut!

Wystarczy, że podasz login oraz hasło dzięki któremu będziesz mógł/mogła logować się do systemu. Wybierz także kierunek na którym chcesz studiować.

Po założeniu konta uzupełnij wymagane dane osobowe (imię, nazwisko oraz e-mail) oraz dane adresowe (zameldowania oraz korespondencyjny). Podaj także numer telefonu kontaktowego.

2. OPŁATA REKRUTACYJNA I DOKUMENTY

Dokonaj jednorazowej opłaty rekrutacyjnej w wysokości 50 zł w ciągu 2 dni roboczych. Możesz skorzystać z Systemu Płatności Elektronicznej lub dokonać przelewu na Konto Bankowe Uniwersytetu Młodzieżowego (77 1050 1012 1000 0090 8124 8149 | ING Bank Śląski).

Pobierz, uzupełnij i prześlij skan lub zdjęcie podpisanej Umowy o Świadczenie Nauki na adres mailowy Biura Rekrutacyjnego Uniwersytetu Młodzieżowego (umowy@uniwersytetmlodziezowy.edu.pl). Pamiętaj, że brak opłaty lub umowy może skutkować anulowaniem Twojej aplikacji.

3. WPIS NA LISTĘ STUDENTÓW

Gdy tylko Twoja opłata i dokumenty zostaną zweryfikowane, Twój status zmieni się na PRZYJĘTY – witamy na Uniwersytecie Młodzieżowym!

W przypadku braku miejsc na dany kierunek możesz zostać umieszczony/a na liście rezerwowej.

Już teraz możesz rozpocząć przygotowania do studiów!

4. OPŁATA CZESNEGO

Ostatnim krokiem jest opłacenie czesnego, które możesz uiścić online przez System Płatności Elektronicznej lub przelewem na Indywidualne Konto Bankowe (numer SWRK odnajdziesz w zakładce DANE OSOBOWE na koncie studenckim w Wirtualnym Dziekanacie).

Osoby rejestrujące się po 15 grudnia 2024 roku mają 14 dni na wpłatę od dnia otrzymania decyzji, a po 5 stycznia 2025 – 7 dni (najpóźniej do dnia zajęć). Szczegóły znajdziesz w zakładce Opłaty za Studia.

5. INFORMATOR DLA STUDENTÓW I ROKU ORAZ STREFA STUDENTA

Polecamy zapoznanie się z Informatorem dla Studentów i Strefą Studenta – znajdziesz tam kluczowe informacje o studiach, ważne linki, odpowiedzi na pytania oraz dane kontaktowe do działów Uniwersytetu. Jeśli masz wątpliwości, nasi pracownicy chętnie Ci pomogą.

Aplikuj do Uniwersytetu Młodzieżowego!

Rekrutacja na Luty 2025 już trwa!

Pomagamy młodzieży rozwijać zainteresowania i osiągać sukces w przyszłej karierze. Dołącz do nas i zostań rozchwytywanym ekspertem w swojej dziedzinie!