Medyczny to kierunek edukacji pozalekcyjnej stworzony z myślą o młodzieży w wieku 15–18 lat, która poważnie rozważa karierę w zawodach medycznych – w szczególności jako lekarze, specjaliści kliniczni, badacze naukowi lub pracownicy systemu ochrony zdrowia.
Program kierunku koncentruje się na anatomicznych, fizjologicznych i patologicznych podstawach zdrowia i choroby, integrując wiedzę teoretyczną z praktycznym doświadczeniem.
Zajęcia prowadzone są przez lekarzy, wykładowców akademickich i specjalistów klinicznych, z wykorzystaniem sprzętu medycznego i materiałów edukacyjnych stosowanych na uczelniach wyższych.
➔ Wprowadzenie do kluczowych obszarów nauk o zdrowiu i medycyny klinicznej
➔ Kształtowanie myślenia analitycznego i podejścia diagnostycznego
➔ Zapoznanie z procedurami stosowanymi w medycynie i systemie ochrony zdrowia
➔ Rozwijanie zainteresowań naukowych w kierunku biologii, chemii, fizjologii i patologii
➔ Przygotowanie do studiów medycznych, farmaceutycznych, biologicznych i pokrewnych
Kierunek Medyczny skierowany jest do uczennic i uczniów szkół średnich, którzy:
➔ Interesują się biologią, medycyną, zdrowiem publicznym lub farmacją
➔ Rozważają studia na kierunkach medycznych, paramedycznych lub przyrodniczych
➔ Chcą sprawdzić się w pracy z narzędziami i sprzętem wykorzystywanym w edukacji medycznej
➔ Poszukują edukacji wykraczającej poza szkolny program i wspierającej rozwój akademicki
➔ Wiedzę i umiejętności przydatne na maturze rozszerzonej z biologii i chemii
➔ Kontakt z wykładowcami akademickimi oraz lekarzami-praktykami
➔ Umiejętność analizowania objawów, danych medycznych i pracy w zespole
➔ Certyfikat uczestnictwa w programie na kierunku Medyczny
DZIEKAN WYDZIAŁU NAUK MEDYCZNYCH I NAUK O ZDROWIU
prof. dr hab. n. med. Janusz Szemraj
Jest absolwentem Wydziału Biologii i Nauk o Ziemi Uniwersytetu Łódzkiego (1980). W 1993 roku obronił doktorat w Zakładzie Biochemii Akademii Medycznej w Łodzi, a w 2007 roku uzyskał stopień doktora habilitowanego w Zakładzie Biochemii Medycznej Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Tytuł profesora nauk medycznych został mu nadany postanowieniem Prezydenta RP w 2014 roku.
Od 2017 roku prof. Szemraj pełni funkcję wykładowcy na Wydziale Medycznym Uczelni Łazarskiego, gdzie prowadzi badania nad molekularnym podłożem chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory, choroby zakrzepowo-zatorowe oraz otępienne. Jego prace koncentrują się również na konstrukcji i analizie właściwości biologicznych leków przeciwzakrzepowych i przeciwnowotworowych.
Prof. Szemraj jest aktywnym członkiem wielu prestiżowych towarzystw naukowych, w tym Amerykańskiego Towarzystwa do Badań nad Rakiem (AACR) oraz Polskiego Towarzystwa Biochemicznego (PTBioch). W latach 2012-2020 był członkiem Rady Naukowej Centrum Biologii Medycznej PAN, a także pełnił funkcje w Senackiej Komisji do Spraw Wydawnictw (2004-2008) oraz w Senackiej Komisji do Spraw Nauki Uniwersytetu Medycznego w Łodzi (2016-2020).
DZIEKAN WYDZIAŁU NAUK MEDYCZNYCH I NAUK O ZDROWIU
dr n. med. Olga Rostkowska
jest specjalistką chorób wewnętrznych i certyfikowaną lekarką medycyny stylu życia, pełni funkcję wiceprezeski Okręgowej Rady Lekarskiej w Warszawie oraz asystentki badawczo-dydaktycznej w Klinice Transplantologii, Immunologii, Nefrologii i Chorób Wewnętrznych na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym (WUM). Doradczyni platformy edukacyjnej MEDtube. Jest wiceprzewodniczącą Rady Młodych Naukowców przy Rektorze WUM 2023/2024.
W 2023 roku, jako część zespołu, przyczyniła się do rozwoju Ośrodka Doskonalenia Zawodowego Lekarzy i Lekarzy Dentystów przy Okręgowej Izbie Lekarskiej w Warszawie, pomagając w projektowaniu kursów i szkoleń dla lekarzy. Brała udział w międzynarodowych konferencjach, m.in. na Teheran University of Medical Sciences oraz na International Medical University Malaysia, prezentując analizy edukacji medycznej po pandemii COVID-19 i zastosowanie AI w edukacji na świecie.
Wieloletnia aktywna uczestniczka konferencji AMEE – the International Association for Health Professions Education; recenzentka, moderatorka, prelegentka i członkini zespołu technicznego konferencji. W 2018 r., wraz z platformą edukacyjną MEDtube.net była inicjatorem ogólnopolskiej konferencji #NEMP2018 – Nowoczesna Edukacja Medyczna w Polsce zorganizowanej w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. W 2019 r. otrzymała nagrodę Orzeł WUM za innowacyjne metody nauczania medycyny.
DZIEKAN WYDZIAŁU NAUK MEDYCZNYCH I NAUK O ZDROWIU
dr Grzegorz Ulenberg
Jest doktorem nauk medycznych i nauk o zdrowiu, z wieloletnim doświadczeniem naukowym zdobytym w Collegium Medicum w Bydgoszczy, będącym częścią Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Ukończył również studia podyplomowe z zakresu zarządzania w ochronie zdrowia, co poszerzyło jego kompetencje w obszarze administracji medycznej.
Specjalizuje się w pielęgniarstwie anestezjologicznym i intensywnej opieki oraz pielęgniarstwie w opiece paliatywnej. Jego zaangażowanie w rozwój tych dziedzin jest widoczne poprzez jego aktywną działalność w Polskim Towarzystwie Pielęgniarek Anestezjologicznych i Intensywnej Opieki.
Od 10 lat dr Ulenberg pełni funkcję biegłego sądowego przy Sądzie Okręgowym w Bydgoszczy, co świadczy o jego wysokim poziomie kompetencji i zaufaniu, jakim cieszy się w środowisku medycznym i prawniczym.
*W programie ramowym studiów znajdziesz informacje o tym, na jakie zajęcia będziesz uczęszczać, studiując na tym kierunku.
Zajęcia prowadzone są w formule zajęć pozalekcyjnych i odbywają się w soboty (1–2 razy w miesiącu w zależności od wybranej ścieżki edukacyjnej), w jednej z poniższych form:
➔ Stacjonarnej | w wybranych ośrodkach akademickich w Polsce
➔ Hybrydowej | łączenie spotkań stacjonarnych z nauką online
➔ Online na żywo | z wykładowcami w czasie rzeczywistym
➔ Online asynchronicznie | z dostępem do materiałów w dowolnym czasie
➔ Podstawowy – 4 godziny | jedna sobota w miesiącu
➔ Rozszerzony – 8 godzin | po 4 godziny w dwie soboty w miesiącu – w zależności od wybranego kierunku
➔ Hybrydowy – 8 godzin | dwie soboty w miesiącu – 4 godziny na sali wykładowej oraz 4 godziny przez Internet
Dodatkowo każdy student niezależnie od wybranego programu studiów może bezpłatnie brać udział we wszystkich organizowanych przez Uniwersytet Młodzieżowy wykładach fakultatywnych oraz wydarzeniach – w tym wizytach studyjnych.
Nauka w Uniwersytecie Młodzieżowym jest odpłatna. Wysokość czesnego jest uzależniona od formy udziału w zajęciach oraz programu.
Opłat za czesne można dokonywać:
➔ jednorazowo (5% rabatu)
➔ semestralnie
➔ 10 ratach miesięcznych
Dokładne wysokości opłat dla każdego miasta, kierunku oraz formy zajęć można znaleźć w Tabelach Opłat.
Zajęcia na Uniwersytecie Młodzieżowym mają charakter zajęć pozalekcyjnych i są zaplanowane w taki sposób, aby nie kolidowały ze standardową nauką w szkole. Są prowadzone w jedną lub dwie soboty w miesiącu (w zależności od wybranej ścieżki studiów) w salach wykładowych (7 miast w Polsce), hybrydowo oraz przez Internet (online i asynchronicznie).
Uniwersytet Młodzieżowy jest pionierem w obszarze edukacji na poziomie akademickim skierowanej do młodzieży. Jesteśmy ośrodkiem interdyscyplinarnym, który skupia wybitne grono wykładowców akademickich – z polskich i zagranicznych uczelni, uznane autorytety i praktyków w swoich dziedzinach.
W Uniwersytecie Młodzieżowym nie stosujemy weryfikacji wiedzy w tradycyjnych formach tj. klasówek, testów czy egzaminów ustnych, tak jak ma to miejsce w szkołach powszechnych. W Uniwersytecie Młodzieżowym wiedza weryfikowana jest na podstawie aktywności podczas zajęć oraz obserwacji i oceny umiejętności praktycznych studenta.
Każdy student niezależnie od wybranego programu studiów może bezpłatnie brać udział we wszystkich organizowanych przez Uniwersytet Młodzieżowy wykładach fakultatywnych oraz wydarzeniach – w tym wizytach studyjnych.
Wykłady oraz wydarzenia organizowane są zarówno stacjonarnie, jak i online.
Wszyscy studenci Uniwersytetu Młodzieżowego po ukończeniu minimum roku studiów otrzymują dyplom ukończenia wraz z suplementem do dyplomu zawierającym wykaz przedmiotów oraz osób prowadzących zajęcia. W przypadku udziału w zajęciach tylko przez jeden semestr student otrzymuje certyfikat potwierdzający udział w zajęciach.