Rozwijaj pasje. Zdobądź wiedzę. Spędź wakacje inaczej!
Chcesz, żeby te wakacje naprawdę coś zmieniły? Dołącz do wyjątkowych warsztatów online organizowanych przez Uniwersytet Młodzieżowy – centrum edukacji akademickiej dla młodzieży, które od lat wyznacza nowe standardy w kształceniu ambitnych uczniów w wieku 14–18 lat.
Wybierz swój kierunek – medycyna lub prawo – i weź udział w zajęciach prowadzonych przez lekarzy, prawników oraz wykładowców renomowanych uczelni. W przyjaznej atmosferze, bez stresu i bez wychodzenia z domu, odkryjesz fascynujące tematy, rozwiniesz swoje zainteresowania i poznasz rówieśników z całej Polski.
• Zdobądź wiedzę, która wyprzedza szkolne programy
• Rozwijaj pasje i umiejętność myślenia krytycznego
• Ucz się online, na żywo – wygodnie i nowocześnie
• Otrzymaj certyfikat ukończenia – świetny dodatek do Twojego portfolio edukacyjnego
5 dni online
2 godziny dziennie (10.00–12.00)
Jesteśmy najstarszym i najbardziej doświadczonym Uniwersytetem dla młodzieży w Polsce, oferującym programy akademickie dostosowane do potrzeb i możliwości uczniów szkół ponadpodstawowych.
Wykładowca: dr hab. n.med Joanna Słomko, prof. UMK
Doświadczona nauczycielka akademicka, badaczka i praktyk. Od lat związana z Uniwersytetem Mikołaja Kopernika w Toruniu Collegium Medicum w Bydgoszczy, gdzie prowadzi zajęcia ze studentami kierunków medycznych. Jej wykłady i warsztaty w Uniwersytecie Młodzieżowym inspirują młodzież do nauki i pogłębiania pasji związanych z naukami o zdrowiu. Ceniona za otwartość, precyzyjne tłumaczenie trudnych tematów oraz życzliwe podejście do uczniów
Wprowadzenie do myślenia klinicznego i diagnostyki różnicowej
• Jak myśli lekarz? Etapy podejmowania decyzji w medycynie
• Wywiad i badanie przedmiotowe – na co zwracać uwagę?
• Część praktyczna: analiza przypadku klinicznego – diagnostyka różnicowa
Medycyna ratunkowa — „Czas to mózg”
• Patofizjologia udaru niedokrwiennego i krwotocznego
• Czynniki ryzyka i prewencja udaru mózgu
• Objawy udaru — jak je szybko rozpoznać? Zasady szybkiego postępowania
• Nowoczesne metody leczenia
• Część praktyczna: analiza przypadku klinicznego – diagnostyka różnicowa
NAFLD (niealkoholowa stłuszczeniowa choroba wątroby) — cicha epidemia
• Patofizjologia i mechanizmy NAFLD – skąd bierze się stłuszczenie?
• Rola insulinooporności i stylu życia
• Diagnostyka: enzymy wątrobowe, USG, elastografia
• Część praktyczna: analiza przypadku klinicznego – diagnostyka różnicowa
Zespół postcovidowy i long-COVID — wyzwania po pandemii
• Long-COVID: mechanizmy, objawy, trudności diagnostyczne
• Diagnostyka różnicowa: przewlekłe zmęczenie, duszności, objawy neurologiczne
• Część praktyczna: analiza przypadku klinicznego – diagnostyka różnicowa
Google to nie lekarz! — czyli jak odróżnić fakty od mitów w medycynie
• Czym jest Evidence-Based Medicine i jak z niej korzystać?
• Hierarchia dowodów naukowych w podejmowaniu decyzji klinicznych
• Część praktyczna: study case – kontrowersje wokół leczenia hipercholesterolemii. Jak znaleźć wiarygodne dane i podjąć decyzję?
Wykładowca: dr nauk medycznych Olga Rostkowska
Jest specjalistką chorób wewnętrznych i certyfikowaną lekarką medycyny stylu życia, pełni funkcję wiceprezeski Okręgowej Rady Lekarskiej w Warszawie oraz asystentki badawczo-dydaktycznej w Klinice Transplantologii, Immunologii, Nefrologii i Chorób Wewnętrznych na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym (WUM). Doradczyni platformy edukacyjnej MEDtube. Jest wiceprzewodniczącą Rady Młodych Naukowców przy Rektorze WUM 2023/2024.
W 2023 roku, jako część zespołu, przyczyniła się do rozwoju Ośrodka Doskonalenia Zawodowego Lekarzy i Lekarzy Dentystów przy Okręgowej Izbie Lekarskiej w Warszawie, pomagając w projektowaniu kursów i szkoleń dla lekarzy. Brała udział w międzynarodowych konferencjach, m.in. na Teheran University of Medical Sciences oraz na International Medical University Malaysia, prezentując analizy edukacji medycznej po pandemii COVID-19 i zastosowanie AI w edukacji na świecie.
Zajęcia będą oparte na analizie realistycznych przypadków klinicznych z zakresu chorób wewnętrznych oraz medycyny ratunkowej.
Uczestnicy krok po kroku nauczą się:
• interpretować wywiad z pacjentem,
• analizować wyniki wirtualnego badania przedmiotowego,
• odczytywać badania laboratoryjne i obrazowe,
• stawiać rozpoznanie i proponować odpowiednie leczenie.
Materiał został dostosowany do poziomu uczniów szkół średnich, ale zawiera także elementy charakterystyczne dla studiów medycznych. Dzięki temu uczestnicy zyskują realistyczny wgląd w pracę lekarza i mogą lepiej zrozumieć wyzwania, jakie niesie ze sobą medycyna.
Terminy:
• Tura I: 14–18 lipca 2025, godz. 10:00–12:00
• Tura II: 18–22 sierpnia 2025, godz. 10:00–12:00
Interesujesz się prawem? Lubisz analizować sprawy, myśleć logicznie i rozumieć zasady, które rządzą światem?
Dołącz do wyjątkowych warsztatów online i odkryj cztery kluczowe dziedziny prawa w praktyce – z pomocą adwokata i na bazie autentycznych kazusów.
Podczas pięciodniowego kursu poznasz podstawy i konkretne przypadki z zakresu:
Prawa cywilnego
Prawa karnego
Prawa gospodarczego
Prawa pracy – praca młodocianych
Zajęcia prowadzone są przez praktykującego adwokata, który tłumaczy teorię przez pryzmat prawdziwych spraw – angażujących i aktualnych. Pracujemy na kazusach, uczymy się myślenia jak prawnik i uczymy się formułować argumentację.
Wiedzę, która wyprzedza szkolne programy
Umiejętność logicznego myślenia i analizowania przypadków
Kontakt z prawnikiem – możliwość zadawania pytań
Punkt do portfolio lub CV – ważny przy rekrutacjach i olimpiadach
Inspirację do dalszego rozwoju w kierunku prawa
Zrób pierwszy krok w stronę prawa – jeszcze zanim zdasz maturę.
Medyczne Lato z Uniwersytetem Młodzieżowym
• Tura I: 7–11 lipca 2025, godz. 10:00–12:00
• Tura II: 4–8 sierpnia 2025, godz. 10:00–12:00
Prawne Lato z Uniwersytetem Młodzieżowym
• Tura I: 14–18 lipca 2025, godz. 10:00–12:00
• Tura II: 18–22 sierpnia 2025, godz. 10:00–12:00
Cena podstawowa:
390 zł
Tylko do 30 czerwca – niższa cena!
299 zł
Pakiet 2 programy:
549 zł
Jeden program:
290 zł
Pakiet 2 programy
499 zł
Uniwersytet Młodzieżowy dokłada wszelkich starań, aby nasza oferta edukacyjna była dostępna i przyjazna dla wszystkich uczniów, niezależnie od indywidualnych potrzeb i ograniczeń zdrowotnych.